.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نارضایتی رهبری از برخی انتخاب ها

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نبویان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه رويكرد انتقادي رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس مشهود بود، ادامه داد: به نظر بنده ايشان نه تنها از اين وضعيت مجلس راضي نبودند ، بلكه از برخي انتخاب ها نيز ناراضي بودند و آن چه كه ما فكر مي كرديم كه با تحول جديدي كه در مجلس رخ داده و تعويض عده زيادي از نمايندگان اتفاق بزرگي خواهد افتاد، متأسفانه چنين نيست.

به گزارش مشرق،‌ دكتر محمود نبويان در گفتگو با انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) _ تبیین _  با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس نهم اظهار داشت: فرمايشات مقام معظم رهبري ناظر به وضع موجود است و لذا برخي اظهارات و توصيه هاي ايشان ، انتقادي به رفتارهاي برخي نمايندگان است.
 
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص وظيفه گرايي و تكليف گرايي و انجام كار براي رضاي خدا ابراز داشت: اين نكته بسيار مهمي بود و اين نشان مي دهد برخي از موضع گيري هاي دوستان ما در مجلس براي رضاي خدا نيست، به عنوان نمونه در همين ابتداي مجلس نهم گاهي برخورد با اعتبارنامه هاي نمايندگان انگيزه اي غير الهي دارد.
 
نماينده مجلس نهم ادامه داد: يكي از نمايندگاني كه اعتبارنامه اش توسط نماينده ديگري مورد اعتراض قرار گرفته شده بود، نزد دكتر آقاتهراني رفته و گفته بود كه با فلاني صحبت كنيد تا اعتراض نكند، وگرنه بنده نسبت به اعتبارنامه همه شما اعتراض مي زنم و يا در مورد ديگري نماينده اي نسبت به اعتبارنامه نماينده ديگر اعتراض زده بود ، بدون اينكه او را بشناسد يا از سابقه و تخصص او اطلاع داشته باشد و همين مسأله نشان مي دهد كه بسياري از اين برخورد ها به خاطر رضاي خدا نيست، بلكه جنبه شخصي دارد.
 
نبويان افزود: همچنين در رأي گيري و انتخاب هيئت رئيسه، رئيس كميسيون ها و شعب نيز همين انگيزه ها وجود داشت و حتي در مسأله اي بيان شد كه فلان قوم حتما بايد بين رؤسا جايگاهي داشته باشد، لذا اين موارد جاي انتقاد و گله دارد كه بايد شايسته سالاري بر مجلس حاكم شود، نه هرآنچه كه منافع گروه يا حزب خاصي را در پي دارد.
 
وی در خصوص لابي گري در مجلس گفت: اگر لابي گري به معناي رايزني براي معرفي فرد اصلح باشد، اشكالي ندارد ، اما اگرمنظور از لابي گري ، رايزني اي باشد كه نتيجه اي غير از شايسته سالاري داشته باشد و انگيزه هايي مثل قوميت، حزبگرايي و منافع مادي در آن مطرح باشد، صحيح نيست، چرا كه انسان مجاز نيست از هر ابزاري استفاده كند ، البته اگر كسي سعي در انجام وظيفه داشته باشد و از ابزار غير اسلامي استفاده نكند، خداوند نيز بستر را برايش آماده مي كند.
 
نبويان با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر سرزنده بودن و نشاط مجلس ادامه داد: مجلس بايد نسبت به حوادث منطقه و كشور حساس باشد و از آنجا كه موضع گيري هاي مجلس موثر است مجلس بايد بر همه اين حوادث اشراف داشته باشد.
 
نماينده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به لزوم سلامت اخلاقي، سياسي و مالي نمايندگان و تأكيد رهبري بر اين مسأله ادامه داد: اين مسأله بسيارمهم است و نبايد نماينده اي موضعي بگيرد كه خلاف مصالح نظام و كشور باشد و از طرفي از لحاظ مالي نيزبايد نمايندگان سالم باشند .
 
وي با اشاره به اينكه رويكرد انتقادي رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس مشهود بود، ادامه داد: ايشان به نظر از اين وضعيت مجلس راضي نبودند و حتي از برخي انتخاب ها نيز راضي نبودند و آن چه كه ما فكر مي كرديم كه با تحول جديدي كه در مجلس رخ داده و تعويض عده زيادي از نمايندگان اتفاق بزرگي خواهد افتاد، متأسفانه چنين نيست.
 
دكتر نبويان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با مشورتي كه با دوستان شد به اين نتيجه رسيديم كه پخش شدن در همه كميسون ها، سبب هضم شدن در آنها مي شود و لذا اگر در همه كميسيون ها حضور نداشته باشيم ، اما بتوانيم برخي را مانند كميسيون آموزش به دست بگيريم ، در جهت تحقق منويات رهبري بهتر ايفاي نقش خواهيم كرد.
 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص فراكسيون انقلاب در مجلس هشتم و ادامه كار آن ، گفت: در اين زمينه هنوز به صورت قطعي تصميمي گرفته نشده، اما با توجه به صحبت هاي كوتاه صورت گرفته قرار شده فراكسيون واحد اصولگرايان تشكيل شود.
 
وي در پاسخ به سئوالی مبني بر عدم صراحت لهجه آقاي نبويان نماينده مجلس در مقايسه با قبل از انتخابات گفت: بنده همواره صريح بوده ام، اما براي بنده هدف اصلي مجلس مهم است، لذا گاهي مناسب است برخي از حرف هايي كه خيلي مهم نيست ، حذف شود تا بتوان بدون حساسيت به وظيفه خود در اين خصوص عمل كرد، چرا كه گاهي برخي اظهار نظرها راه را براي انجام وظيفه ناهموار مي كند، مخصوصا وقتي كه مسأله مهمي مانند اسلامي سازي علوم انساني را در دست اقدام داريم ، بايد به گونه اي عمل شود كه بتوان با تصويب قوانين صحيح در اين مسير، ريل گذاري را براي اسلامي كردن علوم انساني انجام داد.
 
وي با اشاره به اينكه هدف اصلي انقلاب اسلامي تحقق اسلام است، ادامه داد: تحقق اسلام ناب بدون اسلامي سازي علوم انساني غيرممكن است و اين مسأله مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيز هست و از آنجا كه حساسيت ها و فشارها براي محقق نشدن آن زياد است، بايد بدون هياهو و ايجاد حساسيت اين امر صورت گيرد.
 
عضو كانون طلوع در پاسخ به سئوالي در خصوص سبب اقبال مردم نسبت به جبهه پايداري و افرادي مثل آقاي نبويان با سابقه سياسي كمتر نسبت به بسياري از افراد باسابقه گفت: اقبال مردم ما به سمت اسلام است و عليرغم اينكه بنده كمترين هزينه را براي تبليغات داشته ام، اسمم در 16 ليست قرار گرفت. رويكرد مردم به اسلام سبب شده تا مردم به بنده و امثال بنده رأي دهند تا مورد امتحان الهي قرار بگيريم كه تا چه حد در جهت تحقق اسلام و منويات رهبري و دغدغه هاي مردم گام بر مي داريم و در عمل ثابت قدم هستيم و اميدوارم مردم، ما را براي سربازي نظام و مقام معظم رهبري دعا كنند.
 
وي ادامه داد: مجلس براي كسي كه مي خواهد فاسد شود يا خدمت كند، محل بسيار خوبي است، لذا هرچقدر نيروهاي ولايي و طرفدار انديشه اسلامي بيشتر باشد، در راستاي خدمت و تحقق اسلام موفق تر خواهيم بود.
 
عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) همچنين با بيان اينكه اگر بتوان در عالم فقط يك نفر را صد در صد نائب امام زمان(عج) دانست ، آن يك نفرمقام معظم رهبري خواهد بود، خاطر نشان كرد: علامه مصباح يزدي بهترين تابع مقام معظم رهبري و عامل گام گذاشتن بسياري از افراد در اين مسير است كه مواضعش بيشترين هماهنگي را با اسلام ناب و مواضع رهبري دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.